Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

SBAB utser ny byrå

Publicerad: 11 Mars 2016, 14:31
Uppdaterad: 11 Mars 2016, 14:39

På bild fv: Jesper Eronn, Andrea Kellerman och Annika Elfving Hofmann, från Smicker.

Bolåneföretaget utser Smicker som sin nya byrå för relationsmarknadsföring.


Ämnen i artikeln:

SBABSmicker

SBAB vill ta en tydlig position inom boende och boendeekonomi vilket innebär att kommunikationen till de befintliga kunderna blir en viktig del av bevisföringen.

– Vi valde Smicker eftersom de har ett kreativt och nytänkande angreppsätt kring lojalitet, säger Magnus Klasson, chef kundutveckling på SBAB i ett pressmeddelande.

Tillsammans har de redan påbörjat ett arbete med en lojalitetsstrategi som sedan tar ut i kreativ kommunikation och upplevelser.

Tanken är att göra varumärket mer levande på ett smart och emotionellt sätt.

– SBAB är en superintressant kund för oss. De är inne i en varumärkesresa utifrån sin kundorienterade position. Det passar perfekt ihop med vårt relationstänkt med digitala och integrerade upplevelser, säger Pepe Larsson, vd på Smicker i ett pressmeddelande

För Smicker innebär det senaste tillskottet att nya rekryteringar blir aktuella.

– Det händer mycket spännande just nu. Det känns verkligen att kundrelationer och lojalitet är prioriterat hos många företag. För oss innebär det konkret att vi behöver rekrytera en till projektledare – en kreativ lojalitetsexpert som kan kundrelationer i digital miljö, säger Pepe Larsson i pressmeddelandet.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SBABSmicker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.