Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Sats tar in mediebyrå

Publicerad: 28 Augusti 2009, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Sats har hittills hanterat medieköpen själva, men från och med höstens kampanj har gymkedjan valt att ta in en mediebyrå.


Uppdraget gick till Göteborgsbyrån Market Broker.

– Min kollega Amir Mofidi har tidigare hjälpt Sats nytillträdde marknadschef Eva Lundström när hon varit på andra arbetsplatser. Så på den vägen träffade de oss och två eller tre andra byråer, berättar Jonas Lundin, projektledare på Market Broker.

Det första uppdraget var att bistå vid höstkampanjen som gick upp 17 augusti. Huvudmediet är utomhus, men kampanjen går även i print och på nätet.

– Vi kom in ganska sent så mycket av planerna var reda lagda, men vi har trimmat de tidigare planerna och förändrat lite. Det är framför allt för kommande uppdrag som det kan bli större förändringar.

– Utomhus är koncentrerat till anläggningarna, där du ser reklamen finns ett centra i närheten. Det är anledningen till att Sats går mycket utomhus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.