Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

SAS ut i mediebyråpitch

SAS ser nu över sitt samarbete med Mediacom och går ut i en pitch för den nordiska marknaden.


Publicerad 2012-08-06 12:51
Uppdaterad 2015-12-06 14:15

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:

SAS arbetar i dag med mediebyrån Mediacom, men resume.se skriver i dag att SAS, som en del i lönsamhetsstrategin 4Ecellence, går ut i en mediebyråpitch.

– Det är ju så att vi tittar över våra samarbeten med jämna mellanrum. Vi har jobbat med Mediacom i tio år tror jag, i varje fall under de sju år som jag har jobbat här, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadschef på SAS, till dagensmedia.se och fortsätter:

– Det är inte så ofta som vi går ut i nya pitcher, men vi vill se över hur vi investerar våra pengar på bästa sätt. Det är ingen stor grej, utan vi vill scanna av marknaden.

Enligt Ulf Hermansson-Samell gäller pitchen den nordiska marknaden och han förväntar sig att pitchen kommer att vara klar till hösten. Hur långt avtalet kommer att sträcka sig är han dock osäker på.

– Nej, det vet vi inte, men vi gillar ju långvariga relationer, säger han.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.