SAS ut i mediebyråpitch

SAS ser nu över sitt samarbete med Mediacom och går ut i en pitch för den nordiska marknaden.

SAS arbetar i dag med mediebyrån Mediacom, men resume.se skriver i dag att SAS, som en del i lönsamhetsstrategin 4Ecellence, går ut i en mediebyråpitch.

– Det är ju så att vi tittar över våra samarbeten med jämna mellanrum. Vi har jobbat med Mediacom i tio år tror jag, i varje fall under de sju år som jag har jobbat här, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadschef på SAS, till dagensmedia.se och fortsätter:

– Det är inte så ofta som vi går ut i nya pitcher, men vi vill se över hur vi investerar våra pengar på bästa sätt. Det är ingen stor grej, utan vi vill scanna av marknaden.

Enligt Ulf Hermansson-Samell gäller pitchen den nordiska marknaden och han förväntar sig att pitchen kommer att vara klar till hösten. Hur långt avtalet kommer att sträcka sig är han dock osäker på.

– Nej, det vet vi inte, men vi gillar ju långvariga relationer, säger han.

Publicerad 2012-08-06 12.51Uppdaterad 2015-12-06 14.15

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: