SAS till Tre Kronor

Mediacom tappar SAS, som istället väljer att gå till Tre Kronor.

SAS drog igång sin mediebyråpitch i augusti. Nu står det alltså klart att Tre Kronor får uppdraget på den svenska marknaden. Vilka byråer det blir i övriga Norden är ännu inte klart.

Det var helheten som avgjorde valet, berättar SAS marknadschef Ulf Hermansson-Samell.

– Som alltid tittar vi på kunskap, kompetens och kreativitet. Priset har också betydelse, säger han till dagensmedia.se.

Avtalet börjar gälla någon gång under 2013, mer specifik än så vill inte Ulf Hermansson-Samell vara.

SAS har jobbat med Mediacom i över tio år.

– Vi gillar att jobba långsiktigt med våra strategiska partners.

Några större förändringar i strategi och medieval blir det dock inte med en ny partner.

Kommer ni att dra ner på medieköpen med tanke på SAS ekonomiska problem?

– Vi kommenterar aldrig vår budget, samma sak gäller nu.

SAS köpte förra året medier för 138 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

Arbetsgrupp på Tre Kronor

Niclas Fröberg, Client Director

Lars Bönnelyche, Trading Officer

Malin Johansson, Account Director

Filip Scheja, Online

Fredrik Lagerström, TV

Caroline Ekstrand, Offline

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-12-19 13.26Uppdaterad 2015-12-06 14.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: