Sara Liljegren blir managing director på Mediamonks

Sara Liljegrens uppgift blir att positionera företagets olika affärsområden: "Mediamonks Stockholm har en enorm potential", säger hon.

Efter ett år som operativ chef på produktionshuset Mediamonks, tar Sara Liljegren nu över rollen som managing director på Stockholmskontoret. Företaget ska under hennes ansvar lägga större fokus på erbjudanden inom digitala innovativa produktioner – utan  att släppa företagets fokus område som är  post production.

Sara Liljegren:

– Mediamonks Stockholm har en enorm potential att utvecklas i snabb takt utan att göra avkall på kvalitet. Affärsområdena blir fler och fler i utveckling med branschen och vi har haft turen och skickligheten att knyta till oss fantastisk kompetens som kommer ge företagets tillväxt en rejäl skjuts på vägen, kommenterar hon.

Sara Liljegren kommer närmast från &Other Stories som Head of Studio och  Online Content samt som varumärkesansvarig för Mini på BMW Sverige. Hennes nya roll som managing director på Mediamonks blir att positionera företagets olika affärsområden, samtidigt som Pasi Helin, partner MediaMonks, fortsatt axlar rollen som partner och ansvarig för affärsutvecklingen.

– Sedan Sara Liljegren kom till Mediamonks har vi genomgått en hel del förändringar i erbjudandet. Vi består idag av flera nya kompetenser vilket innebär att vi kan arbeta på en ännu bredare front, både mot byråer och direkt mot kundsidan. Här blir Saras erfarenhet av varumärkespositionering och content en enorm tillgång för oss, säger Pasi Helin.

Mediamonks grundades 2001 och har elva kontor och 800 medarbetare runt om i världen.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-10-17 06.49Uppdaterad 2018-10-17 06.53