Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Samhall väljer Doberman

Publicerad: 10 December 2010, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Doberman får ta hand om statliga Samhalls digitala närvaro efter en upphandling.


Ämnen i artikeln:

Doberman

Samhall ska satsa mer på digitala medier i kommunikationen och inledde en upphandling av digitalbyrå i höstas. Valet föll på Doberman. Uppdraget är att förändra samhällets fördomsfulla bild av bolaget med hjälp av digitala tjänster.

För Doberman och vd Lisa Lindström är det ett riktigt prestigeuppdrag:

– Det finns en otrolig utmaning med deras varumärke. Allmänheten tänker skyddad verkstad, men vi ska förmedla hur bra Samhall är. Anlitar du dem får du både en lönsam, professionell tjänst och gör samtidigt en insats. Samhall är socialt företagande, CSR, i sin bästa form.

Samhall är ett av Sveriges största företag med omkring 20 000 anställda. Bolaget erbjuder personalintensiva tjänster, som städning, montering, förpackning eller äldreomsorg. Företagets uppdrag från staten är att skapa utvecklande arbeten för personer med funktionsnedsättning.

Samarbetet med Doberman är långsiktigt. Första steget är att lansera en ny webbplats i vår.

– Webben behöver först bli mycket tydligare. Sen följer en rad olika delprojekt för att stärka Samhalls position och förklara att företaget är en är en otroligt bra och viktig serviceleverantör i Sverige, säger Lisa Lindström.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Doberman

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.