Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Saatchi & Saatchi ska bygga Plans varumärke

Publicerad: 23 Maj 2011, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Barnrättsorganisationen Plan behöver stärka sitt varumärke och har anlitat Saatchi & Saatchi för att ta fram ny varumärkesplattform och kommunikationsstrategi.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Plan har tidigare haft reklambyråsamarbeten men då över kortare perioder. Nu vill de ta ett större grepp om sin kommunikation och gick ut och pratade med ett flertal byråer. Valet föll på Saatchi & Saatchi.

– Personkemin stämde och vi kände att de förstod att uppgiften inte var lätt utan faktiskt komplicerad. Det kan tyckas tacksamt att jobba med välgörenhet men i slutändan handlar det inte bara om att synas utan också att samla in pengar, säger Cajsa Wiking, insamlingschef på Plan.

Plan har tidigare haft Faddergalan i TV4 som sin viktigaste kanal utåt men har nu styrt om och ska lägga mer energi på att bygga sitt varumärke.

– Vi har låg kännedom och ser nu att vi har ett behov av att berätta vilka vi är och vad vi gör. Då måste vi tänka mer långsiktigt.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.