Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Saatchi & Saatchi gräver guld

Toyota Sveriges kampanj "Ett SIRIöst Meddelande" vinner guldägget i Radio.


Publicerad 2016-04-20 17:31
Uppdaterad 2016-04-20 17:32

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:

Saatchi & Saatchi Stockholm tillsammans med Toyota Sverige vinner guldägget i kategorin Radio för kampanjen "Ett SIRIöst Meddelande".

Motiveringen till vinsten lyder: "Människan är ganska kass. Den är såklart bra på vissa saker, men ofta är den riktigt usel på att förstå vad som är bäst för den – hur den till exempel ska göra för att skydda sig själv och andra från fara. Då är det bra att robotar finns. Hej Siri, dela ut guldägget i radio!"

VINNARE RADIO

Guldägg:            "Ett SIRIöst Meddelande"/ Toyota Sverige/ Saatchi & Saatchi Stockholm

Silverägg:           "Anti sleep assist"/ Svenska McDonald´s/ DDB Stockholm

                          "Keep the flame burning"/ Primus/ Åkestam Holst

Diplom:              "Ljudvikarierna"/ Pressbyrån/ Åkestam Holst

                          "Var god ring ej"/ Taxi Stockholm/ King

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.