Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Saab om Lowes utspel: ”Ingen lyckad aktivitet”

Publicerad: 30 Mars 2011, 09:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Saab har bjudit in fem reklambyråer till en pitch, berättar marknadschef Mårten Wahlstedt för dagensmedia.se. Samtidigt går han till angrepp mot mångårige partnern Lowe Brindfors.


– Den här typen av affärsrelationer är ingenting vi kommenterar i media. Det borde inte heller Brindfors ha gjort, säger en märkbart irriterad Mårten Wahlstedt.

Det var sent igår kväll som Bjarte Eide, vd på Lowe Brindfors, skickade ut ett mejl till branschpressen där han förklarade att reklambyrån bryter med sin kund. Utspelet väckt stor förvåning och irritation hos Saab.

Enligt Mårten Wahlstedt kommer det dessutom en tid efter att Saab gått ut i en pitch, där man bjudit in fem reklambyråer.

– Vi kände ett stort behov av nytändning och att vi behöver en ansats som speglar de nya förutsättningarna. Därför gick vi ut i pitch, som vi även bjöd in Lowe Brindfors till, säger Mårten Wahlstedt.

Han vill inte kommentera uppgifterna om att Saab inte skulle ha betalt Lowe Brindfors för utfört arbete.

– Men Spyker har i dag gått ut med ett pressmeddelande som säger att vi förhandlar med våra leverantörer. Det gäller även Lowe Brindfors.

Hur ser du på deras beslut om att gå ut till media?

– Det tycker jag inte var en speciellt lyckad aktivitet.

När är pitchen klar?

– Vår förhoppning är att det blir efter sommaren.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.