Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Saab återupptar reklambyråjakt

Publicerad: 3 Maj 2011, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

När Saabs finansiella kris blev akut lades reklambyrå-pitchen, som skulle utse ersättaren till mångåriga partner Lowe Brindfors, på is. Nu när Saab gjort klart med en kinesisk finansiär så har läget förändras.


Ämnen i artikeln:

Saab

Enligt di.se innebär Saabs partnerskap med kinesiska Hawtai Motor Group ett tillskott i kassan på 1,3 miljarder kronor. Affären är ännu inte godkänd men Saab vittrar ändå morgonluft och ämnar nu återuppta sin reklambyråpitch.  

– Vi har rätt mycket att stå i just nu som du kanske förstår. Just reklambyråpitchen är väl inte det första vi har kastat oss över men självklart kommer vi tids nog att återuppta den, säger Knut Simonsson, global varumärkesdirektör på Saab.

Ett antal svenska och internationella byråer har bjudits in till Saabs reklambyrå-pitch, som är värd cirka 25 miljoner kronor om året.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Saab

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.