Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Så går Heartbeats international

Publicerad: 29 januari 2016, 09:29
Uppdaterad: 29 januari 2016, 09:43

Musikbyrån Hearbeats international ökar lönsamheten.


Varumärkesbyrån Heartbeats international hjälper sina kunder att ljudsätta sitt varumärke. Byrån jobbar bland annat med hamburgerkedjan Max – och har under den senaste tiden ökat lönsamheten.

Heartbeats international har precis inkommit med sitt bokslut för det brutna räkenskapsåret 2015/2015.

Intäkterna landade på 3,3 miljoner kronor, vilket är i linje med föregående år. Rörelseresultatet skrivs till 890 000 kronor, vilket är en klar förbättring. Det ger en rörelsemarginal på 27 procent en – siffra som få svenska byråer kommer i närheten av.

Hans Iwarsson tog för ett par år sedan över som vd efter grundaren Jakob Lusensky.

– Vi kommenterar inte bokslut i medierna, säger han till Dagens Media.

Heartbeats international kostar på sig en blygsam utdelning på 258 000 kronor till sina aktieägare. Byrån ägs av Plaza publishing group.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev