Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Så blir Komms 2011

Sveriges Kommunikationsbyråers arbete tar avstamp i att god kommunikation skapar tillväxt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Januari 2011, 05:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:26

Ämnen i artikeln:

Sveriges kommunikationsbyråerJessica BjurströmGuldägget

Dagensmedia.se frågar branschorganisationerna om deras viktigaste frågor för 2011. Idag har turen kommit till Sveriges Kommunikationsbyråer.

Liksom för Sveriges Annonsörer är reklamens roll i samhället den viktigaste frågan för Komm att driva under 2011, och dessutom den enda övergripande fråga som förbundet ska driva i år. Komm jobbar utifrån det faktum att god kommunikation skapar tillväxt.

– Utan kommunikation är inte ens världens bästa idé något värd. Sveriges kommunikationsbyråer är bäst på god kommunikation och skapar tillväxt för svenska företag. Förbundet skapar opinion genom medlemskommittéer,  utbildningar och seminarier, och evenemang och tävlingar, säger Jessica Bjurström, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Enligt Jessica Bjurström träffade utbildningskommittén Högskoleverket i december förra året.

– De ser till att vi får de bästa utbildningarna, den etiska kommittéen bevakar och sätter upp goda standards och den internationella kommittéen lyfter fram svenska kommunikatörer genom att skapa närvaro vid internationella evenemang och så vidare.

Guldägget är ett sådant tillfälle då Komm vill lyfta fram god kommunikation. I år fyller tävlingen dessutom 50 år.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.