Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ryska ubåtar gav guld

Publicerad: 20 April 2016, 17:54
Uppdaterad: 20 April 2016, 20:16

Åkestam Holst tar hem guldägget i Utomhus.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Svenska Freds- och Skiljedomsföreningens kampanj "The Singing Sailor" driver med rädslan för ryska ubåtar. Nu tar den hem guldägget i utomhus. Byrån bakom kampanjen är Åkestam Holst.

Motiveringen till vinsten lyder: "Kan man göra så här? Är det här utomhus? Är det ens möjligt att genomföra? Juryn säger ja, ja, ja och lyfter på seglarhatten för en exemplariskt fin kampanj. Heja Sverige!"

VINNARE UTOMHUS

Guldägg:            "The Singing Sailor"/ Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen/ Åkestam Holst

Silverägg:           "Abused Emojis"/ BRIS/ Garbergs

                          "Varför läser du det här?"/ Tele2 Business/ Forsman & Bodenfors

                          "We Swish You"/ Situation Sthlm"/ Volt

Diplom:              "Anti Sleep Assist"/ Svenska McDonald´s/ DDB Stockholm

                          "Double Cheese"/ Svenska McDonald´s/ DDB Stockholm

                          "Heat seeking billboard"/ Svenska McDonald´s/ DDB Stockholm

                          "Stockholm har blivit kallt"/ Stockholms Stadsmission/ Garbergs

                        "Publiksläppet"/ Föreningen Popaganda/Luger inc./ Saatchi & Saatchi Stockholm

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.