Rydbergs ska föryngras med Volt

Det blir Volt och samarbetspartnern In The Cold som får uppdraget att föryngra Foodmark Sweden AB:s varumärke Rydbergs.

Foodmark Sweden AB gick ut i pitch i våras och har fått hjälp av byråvalskonsulten Max Apéria.

Att valet föll på Volt och digitalbyrån In The Cold innebär att de två byråerna, som har ett nära samarbete, får uppdraget att föryngra Rydbergs, som blev ett varumärke redan 1937 då makarna Rydberg började laga majonnäs i en fiskaffär på Södermalm.

En ny varumärkesplattform har redan tagits fram av Pond The Brand Innovation Company och det är den som Volt och In The Cold ska använda för att öka försäljningen.

– Vi träffade många väldigt duktiga byråer. Med Volt och In the Cold stämde personkemin redan från början samtidigt som deras erbjudanden kändes rätt för oss. Vi ser fram emot att bli utmanad av deras tankar och syn på kommunikation, säger Foodmark Swedens marknadsdirektör Britt-Marie Rösner i ett pressmeddelande.

Det första resultatet av samarbetet blir lanseringen av måltidslösningen "Laga klart" som lanseras i oktober.

Arbetsgrupp på Volt/In the Cold

Strateg: Henrik Stampe

Projektledare: Magnus Tengzelius

Kreatörer: Niklas Berg, Hanna Landing, Jörgen Berglund, Petter Nylind

Produktionsledare: Susanne Göthberg

Originalare: Åsa Stjänquist

Dante Thomsen

Publicerad 2013-09-04 06.10Uppdaterad 2015-12-06 13.36

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: