Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Rolig teori vann ny kategori

Publicerad: 15 April 2010, 20:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Årets guldäggsgala bjöd på två nya kategorier. Här är vinnarna.


I event-kategorin belönades DDB Stockholm med ett guldägg för sin kampanj ”Rolighetsteorin”, för kunden Volkswagen.

En kampanj som även vann silver i media och diplom i film.

Silvret i eventkategorin kammades hem av mediebyrån Initiative Universals flashmob för Radiotjänst.

Guldägget i produktionskategorin gick till North Kingdoms personlighetstest, för DDB.

Kampanj / annonsör / byrå / pris

Rolighetsteorin Volkswagen Sverige DDB Stockholm Guldägg
Sveriges största Flashmob Radiotjänst Initiative Universal Silverägg
Konsuln - Flyktingpingis, arkadspel Folkoperan Lowe Brindfors Diplom
Rädda Barnens skitband på Hultsfred Rädda barnen Lowe Brindfors Diplom
Barnsäkerhetens år Volvia Försäkringar Jerlov Kommunikation Diplom
Prostatakoll Primärvården Göteborg SCP Göteborg Diplom

 

Produktion

Kampanj / annonsör / byrå / pris

Personlighetstestet

DDB Stockholm

North Kingdom

Guldägg

Allemansrätten

Telenor

Garbergs

Silverägg

Change perspective

Saab Automobile

Lowe Brindfors / Acne Production

Silverägg

Prissänkningsbannern

ICA Sverige

King

Diplom

Asylum626

Goodby Silverstein & partners, Doritos

B-Reel

Diplom

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.