Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Röda siffror för Grey

Publicerad: 17 Augusti 2009, 03:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Reklambyrån Grey vänder vinst till förlust.


Grey minskade sina intäkter med 11 procent mellan 2007 och 2008 och slutade på drygt 66 miljoner kronor.

Samtidigt som inköpskostnaderna för kundernas räkning minskade med knappt 6 miljoner ökade byråns personalkostnader med 5 miljoner.

Rörelseresultatet faller därmed från en vinst på 5,0 miljoner till en förlust på 5,2 miljoner.

Resultatet skrevs till -4,9 miljoner (2,9). Antalet anställda ökade från 27 till 29.

Om framtiden skriver Grey i bokslutet:

"Under räkenskapsåret 2009 förväntas bolagets verksamhet i Stockholm att växa med både utökat uppdrag för ett par av de större befintliga kunderna men även med nya kundrelationer.  Bolaget ser stora möjligheter att expandera inom digital kommunikation. Rörelseresultatet förväntas därmed att förbättras”.

Grey ägs av Grey Holdings som i sin tur ägs av WPP.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.