Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Röda Korset väljer Naked

Naked får totalansvar för kommunikationen hos Röda Korset.


Publicerad 2011-02-22 06:28
Uppdaterad 2015-12-06 15:20

Ämnen i artikeln:

Röda Korset

Dela artikeln:

Naked kommer att hjälpa Röda Korset med såväl kampanjer för att samla in pengar för arbetet med att hjälpa människor i utsatta positioner, som med kampanjer för att få makthavare att respektera dessa människors rättigheter. Samarbetat gäller allt från traditionell reklam till pr och varumärkesfrågor.

– Det är ett stort uppdrag men vi har goda interna resurser så de blir en partner till oss som vi kommer jobba tätt tillsammans med, säger Andreas Jansson, kommunikationschef för Röda Korset.

Varför valde ni Naked?

De presenterade de intressantaste tankarna och lösningarna. Det kändes som att de förstod vad Röda Korset är och vad som är vår själ. Sedan tycker jag att de har en intressant kompetens med en bred, djup erfarenhet av olika kommunikationsdiscipliner.

Vari ligger utmaningar framöver för er del som Naked kan hjälp till med?

– Vi har en stor utmaning i att återupprätta förtroendet som vi måste konstatera blivit naggat i kanten efter de senaste årens turbulens. Vi måste jobba långsiktigt med att stärka vårt varumärke. Sedan, naturligtvis, ska vi göra intressant kampanjer som skapar intäkter som vi behöver till vår verksamhet.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.