Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

RnB väljer Scream

Modeföretaget Retail and Brands väljer Scream som ny mediebyrå efter en pitch.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Juni 2012, 13:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:17

Ämnen i artikeln:

Scream

Tidigare har varje varumärke inom RnB – JC, Brothers & Sisters och Polarn o Pyret – haft sitt eget mediebyråsamarbete.

Under våren har koncernen genomfört en pitch för att samla samtliga varumärken hos en byrå. Valet föll på Scream och arbetet drar igång efter sommaren.

– Vårt mål har varit att hitta en byrå som kan detaljhandel och framförallt klädbranschen, men samtidigt kan ge oss en uppdaterad inriktning på vår kommunikation. Scream har presenterat ett sammanhållet upplägg som visar på att de har förstått hur vi vill jobba i framtiden, säger Maria Sjöstrand, marknadschef för Brothers & Sisters som har varit ansvarig för pitchen, i ett pressmeddelande.

Arbetet sätter igång direkt med höstens strategier och medieplanering.

Enligt Scream var pitchen en av de svåraste hittills:

– Att få ihop tre rätt så olika koncept i en presentation har engagerat hela byrån och resultatet blev väldigt bra, säger vd Daniel Berg i pressmeddelandet.

RnB:s tre varumärken köpte medieutrymme för sammanlagt 105 miljoner kronor brutto förra året, enligt Sifo RM.

Ämnen i artikeln:

Scream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.