Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

River öppnar i Amsterdam

Publicerad: 4 December 2014, 11:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Intellecta-byrån River öppnar kontor i Amsterdam. Samtidigt värvar byrån Thomas Falkenström från Zound Industries.


Ämnen i artikeln:

IntellectaRiver

River har sedan tidigare kunder i Amsterdam och nu tar byrån alltså steget fullt ut och öppnar ett kontor i den holländska huvudstaden.

Amsterdam-kontoret blir ett helägt dotterbolag till River och verksamheten kommer att ledas av Rivers vd Robert Andersson och grundaren Richard Teroni.

– Att etablera River i Amsterdam har länge varit ett mål, och nu är tiden mogen. Vi har byggt upp en kritisk kundmassa i Amsterdam och vi ser att Amsterdamkontoret kan bli lönsamt från år ett, vilket alltid var vårt kriterium, säger Robert Andersson.

Varför är just Amsterdam rätt stad för er att expandera i?

– Amsterdam är något av kreativ hub. Där finns både den talang som behövs men även kunderna.

Vilka kunder har ni i Amsterdam?

– De kunder vi kan tala öppet om är Nike, KLM och Philips.

Hur många anställda kommer ni vara på Amsterdamkontoret?

– Amsterdam kommer byggas upp under året. Tyvärr kan inte gå in på detaljerna i planen.

Kommer ni att öppna fler kontor nu?

– Just nu kommer vi fokusera på att detta blir riktigt bra innan vi tänker på vidare expansion.  Det finns en risk att varken affär eller kultur inte följer med annars. Vi har jobbat länge på det här och vi har en väl grundad plan och kundbas för Amsterdam.

För att förstärka ledningsteamet rekryterar River samtidigt Thomas Falkenström som client sevice director. Han kommer närmast från Zound Industries där han varit marknadsdirektör.

Tidigare har han arbetat på bland annat Nike, där han var marknadschef samt på Svenska Spel och Dice.

Som client service director kommer han ansvara för nya och gamla kunder samt att bistå Robert Andersson i arbetet att utveckla Rivers tillväxt.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

IntellectaRiver

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev