Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Riktig fönstershopping ger Volt guld

GULDÄGGET. Volt vinner guldägg i kategorin Utomhus.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Maj 2017, 21:37
Uppdaterad: 13 Mars 2018, 12:21

Ämnen i artikeln:

GuldäggetVolt

Möbel- och inredningsföretaget Svenssons i Lammhult valde att visa upp sitt sortiment på ett litet annorlunda vis – nämligen genom att visa upp produkterna i en riktig lägenhet. Det kreativa greppet ger byrån Volt guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:"Man ska vara försiktig med att försöka skapa algoritmer för bra kommunikation. Men man kan ändå slå fast att insikter i mänskligt beteende och smart användande av media är två viktiga parametrar. Årets vinnare i kategorin utomhus har båda dessa och mer därtill. Priset går därför till ingen mindre än Svensson i Lammhult."

Samtliga vinnare i Utomhus

GuldäggVolt/ ”Fönstershopping”/ Svenssons i Lammhult

SilveräggForsman & Bodenfors/ ”Hur dricker du?”/ IQ InitiativetM&C Saatchi/ “Love at first flight”/ Norwegian

DiplomVolt/ “Ge inte allt för Sverige”/ FörsvarsmaktenDDB Stockholm/ ”McDonald’s outro”/ Svenska McDonald’sÅkestam Holst NOA/ ”The coughing billboard”/ Apotek hjärtat

Ämnen i artikeln:

GuldäggetVolt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.