Riktig fönstershopping ger Volt guld

2017-05-04 23:37  

GULDÄGGET. Volt vinner guldägg i kategorin Utomhus.

Möbel- och inredningsföretaget Svenssons i Lammhult valde att visa upp sitt sortiment på ett litet annorlunda vis – nämligen genom att visa upp produkterna i en riktig lägenhet. Det kreativa greppet ger byrån Volt guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:
"Man ska vara försiktig med att försöka skapa algoritmer för bra kommunikation. Men man kan ändå slå fast att insikter i mänskligt beteende och smart användande av media är två viktiga parametrar. Årets vinnare i kategorin utomhus har båda dessa och mer därtill. Priset går därför till ingen mindre än Svensson i Lammhult."

Samtliga vinnare i Utomhus

Guldägg
Volt/ ”Fönstershopping”/ Svenssons i Lammhult

Silverägg
Forsman & Bodenfors/ ”Hur dricker du?”/ IQ Initiativet
M&C Saatchi/ “Love at first flight”/ Norwegian

Diplom
Volt/ “Ge inte allt för Sverige”/ Försvarsmakten
DDB Stockholm/ ”McDonald’s outro”/ Svenska McDonald’s
Åkestam Holst NOA/ ”The coughing billboard”/ Apotek hjärtat

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt