Gå direkt till textinnehållet

Riktig fönstershopping ger Volt guld

GULDÄGGET. Volt vinner guldägg i kategorin Utomhus.

Möbel- och inredningsföretaget Svenssons i Lammhult valde att visa upp sitt sortiment på ett litet annorlunda vis – nämligen genom att visa upp produkterna i en riktig lägenhet. Det kreativa greppet ger byrån Volt guld i utomhuskategorin.

Juryns motivering lyder:"Man ska vara försiktig med att försöka skapa algoritmer för bra kommunikation. Men man kan ändå slå fast att insikter i mänskligt beteende och smart användande av media är två viktiga parametrar. Årets vinnare i kategorin utomhus har båda dessa och mer därtill. Priset går därför till ingen mindre än Svensson i Lammhult."

Samtliga vinnare i Utomhus

GuldäggVolt/ ”Fönstershopping”/ Svenssons i Lammhult

SilveräggForsman & Bodenfors/ ”Hur dricker du?”/ IQ InitiativetM&C Saatchi/ “Love at first flight”/ Norwegian

DiplomVolt/ “Ge inte allt för Sverige”/ FörsvarsmaktenDDB Stockholm/ ”McDonald’s outro”/ Svenska McDonald’sÅkestam Holst NOA/ ”The coughing billboard”/ Apotek hjärtat

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-05-04 21.37Uppdaterad 2018-03-13 12.21

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: