söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Revolvermän lackar ur i Polarprisets reklam

Publicerad: 23 augusti 2010, 07:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Duellerande revolvermän saknar västerns okrönte musikvirtuos, Ennio Morricone.


HW

Henrik Widell


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Italienaren Ennio Morricone, mest känd för sin ikoniska filmmusik till 60-talets klassisa spaghettiwestern, är en av årets Polarpristagare. När Storåkers McCann ska visa på kompositörens storhet, gör de det genom att utesluta hans musik.

Scenen känns igen, revolvermännen står riktade mot varandra, händerna darrar över revolverhandtagen, ögon zoomas in, muskelryckningar under ögonen. Scenen ljudsätts med en sävlig soullåt och till slut får en av revolvermännen nog, slänger pickan i backen och utbrister:

”I Can’t taket hos crap anymore, when is he coming back?”

Därefter kommer Morricones filmmusik in, samt information om att han kommer till Stockholm nästa måndag för att ta emot sitt pris.

– Vi ville visa att de här filmerna inte hade varit så mycket utan Ennio Morricones musik. Det är ju först i slutet, när hans musik kommer in, som den rätta känslan infinner sig, säger Henric Almqvist, ad på Storåkers McCann.

Arbetsgrupp Storåkers McCann

Emma Pernald, projektledare

Mirja Hjelm, produktionsledare

Henric Almqvist, ad

Hanna Belander, copy

Kund, Marie Ledin på Polarpriset

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev