Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Rekordresultat för bantat Workshop

Publicerad: 25 Januari 2011, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Ett preliminärt bokslut för 2010 skvallrar om en succé för Workshop, som arbetar med butiksreklam.


Ämnen i artikeln:

Workshop

Workshops rörelseomsättning ökade från 86 miljoner till 106 miljoner kronor under 2010.

Samtidigt ser företaget också ut att öka på vinsten rejält. Preliminära prognoser pekar på en ökning från 0,7 till nära 7 miljoner kronor.

Bakom framgångarna ligger en omorganisation som gjordes 2009.

– Vi tog bort fem personer och strukturerade framför allt om vår verksamhet. Det gav ett ganska snabbt resultat och vi blev mer kundfokuserade, säger Kristofer Wanselius, vd på Workshop.

Enligt Kristofer Wanselius beror den stora ökningen inte på några nya stora kunder utan att flera befintliga kunder har ökat sina marknadsföringsinvesteringar parallellt. Han märker också av ett större intresse för marknadsföring i butik.

– Fler och fler kunder tar det här frågorna på ett större allvar.

Planerna inför 2011 är att omsättningen ska fortsätta växa.

– Förra året tillsatte vi en ny styrelse och tog fram en treårsplan. Tanken är att vi ska fortsätta öka och omsätta 150 miljoner inom tre år. Vi ska dessutom gå in och närma oss våra kunder hårdare. Alla insatser handlar om att öka kundens försäljningar.

Bland Workshops kunder finns bland annat Bredbandsbolaget, Telenor, Electrolux och Nike.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Workshop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.