Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Rekordmånga bidrag till Guldbladet

Publicerad: 4 April 2014, 05:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

327 bidrag har kommit in till Swedish Content Agencies tävling för uppdragspublicister.


Guldbladet delar ut priser i 17 olika kategorier, bland annat "Bästa kundtidning", "Bästa formgivning", "Bästa effekt" och "Bästa webbkommunikation".

I år arrangeras tävlingen för fjortonde året i rad. Och idag kan arrangören Swedish Content Agencies konstatera att det kommit in rekordmånga bidrag. 327 stycken, att jämföra med förra årets 309.

– Nästan alla företag jobbar med någon typ av content marketing. I branschens egen tävling Guldbladet lyfts exemplen fram som stärker varumärken, bygger lojalitet och skapar fler affärer, säger Swedish Content Agencies vd Elisabeth Thörnsten, i ett pressmeddelande.

En nyhet för i år är att hederspriset "Bästa contentköpare" delas ut.

Nomineringarna presenteras i mitten av april och den 15 maj avgörs tävlingen på Berns i Stockholm.

Årets Guldblads-jury

Mattias Hansson, vd, Abba the Museum

Tony Henschel, formgivare, T&C Henschel

Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör SVT

Sara Rosengren, docent marknadsföring, Handelshögskolan Stockholm

Fredrik Svedjetun, chefredaktör och ansvarig utgivare, Dagens Media

Camilla Wallander, rektor, Berghs School of Communication

Anna-Clara Welander, affärsområdeschef, Expressen Magasin

Anne Årneby, vd, Rewir

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.