Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Rekordår för Aspekta

Publicerad: 2 Februari 2011, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Förra året blev ett rekordår för pr- och kommunikationsbyrån som ökade lönsamheten med 13 procent.


Ämnen i artikeln:

Grayling

Samtidigt ökade Aspektas byråintäkt med cirka 11 procent till 19 miljoner kronor.

– Det är sannolikt så att vi växer snabbare än vår regionala marknad, säger Magnus Dahl, vd på Aspekta.

Aspekta fick under 2010 också flera nya kunder som Honda Sverige och byggföretaget Icopal.

Magnus Dahl menar att det finns en styrka i att vara Öresundsbaserade. Trots att många kunder väljer storstadsbyråer vänder de som behöver kunskap om södra Sverige och Danmark till byråer som Aspekta.

– Det finns ett regionalt utbud att välja mellan. Man behöver inte gå över ån efter vatten.

Vilka är era största konkurrenter i regionen?

– Vi har självfallet stor respekt för Grayling. I övrigt ser jag ingen här som kan matcha våra breda erbjudanden. Men vi vill inte vara ensamma. Marknaden mår bra av profesionella och duktiga konkurrenter som tar marknadsmässigt betalt.

Enligt Magnus Dahl finns fortsatta planer på att expandera.

– Vi har ett kontor i Köpenhamn och där ser vi att danskarnas intresse för att köpa våra tjänster bara ökar. Jag känner inte alls att man från Köpenhamn är här i Skåne och tar mark.

I januari 2011 fick Aspekta också en ny delägare i Linda Molin.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Grayling

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.