Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Reklamstopp kan slå hårt mot F&B

Publicerad: 25 September 2009, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Apotekets byråer Forsman & Bodenfors och OMD kan drabbas av ett stort avbräck om Apoteket stoppar reklamen.


Forsman & Bodenfors har jobbat med Apoteket sedan 2006. Även dotterbyråerna Kollo och Happy jobbar med storkunden Apoteket som under 2008 köpte medieutrymme för 125 bruttomiljoner.

Erik Sollenberg, vd för Forsman & Bodenfors, vill inte kommentera uppgifterna från Rapport.

– Av förklarliga skäl hänvisar vi alla frågor om detta till kundsidan,

Har ni fått några besked om reklamen?

– Jag vill inte kommentera detta alls, utan informationsinitiativet måste komma från vår kund i detta läge, säger Erik Sollenberg.

I uppdraget ingår allt från extern kommunikation till kampanjer i butik.

Apoteket jobbar även med mediebyrån OMD.

– Vi kan inte kommentera det här, säger vd:n Ola Bergström.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.