Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Reklamfesten i Göteborg återuppstår

Publicerad: 29 Maj 2012, 04:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:21

Den 25 år gamla traditionen av reklamfester i Göteborg får åter liv efter fyra års vila. Initiativet kommer från byrån Valentin & Byhr och gästlistan är redan fylld.


Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

– Vi är glada för det stora intresset och det kan på något sätt även symbolisera saknaden av reklamfesterna, säger Malin Zetterlund pr-chef på Valentin & Byhr.

I samråd med andra Göteborgsbyråer bestämde sig Valentin & Byhr för att återuppta traditionen med reklamfester, som avbröts för fyra år sedan. På den tiden var det enskilda personer som anordnade det hela och man fick betala in pengar för att delta.

Nu presenterar Valentin & Byhr årets första reklamfest och hädanefter kommer byråerna stå för notan. På detta sätt får byråerna lite pr, samtidigt som branschfolket får en chans att umgås under festliga former.

Festen hålls varje gång i Scandic Rubinens lokaler och den första går av stapeln 30 maj.

– Det har varit chockerande bra mottagande från byråerna i stan. Vi har till och med fått sätta stopp nu, det är fullt på festen, säger Malin Zetterlund.

Tanken är att festen ska vara lekfull, därför har man valt att döpa temat till "Kidult". Inbjudan levererades i form av heliumballonger i guld av en person från byrån, något som gjorde att ryktet spred sig i branschen.

– Det var roligt, vissa byråer ringde upp oss och efterlyste sin inbjudan, säger Malin Zetterlund.

Tanken är att stafettpinnen ska lämnas vidare till nästa byrå som får ansvara för festen. Målet är att festerna ska återkomma tre gånger under ett år.

Matilda Niang


Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.