Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Reklambyrån Ruth startar ny byrå

Publicerad: 10 Februari 2016, 08:26
Uppdaterad: 10 Februari 2016, 08:42

Anders Berggren, Annika Carstedt och Gabrielle Grette.

Med den nya byrån Baltasar kommer man utmana branschens syn på hur man skapar lojalitet och långsiktiga relationer och kallar sig själva för en engagemangsbyrå.


Ämnen i artikeln:

Ruthreklambyråer

Ruth grundades 1999 och har genom åren samarbetat med välkända varumärken som Volkswagen, SF Bio och Lotto. Nu startas en ny byrå i samarbete med de erfarna CRM-strategerna Anders Berggren och Gabrielle Grette. De har tillsammans över 40 års erfarenhet, både från traditionella reklambyråer och RM-byråer.

Den nya byrån Baltasar kommer inte vara en renodlad RM-byrå, i stället kommer man utmana branschens syn på hur man skapar lojalitet och långsiktiga relationer och kallar sig för en engagemangsbyrå.

– Att förvalta och utveckla det engagemang kommunikationen åstadkommer är en självklarhet för oss på Ruth. För många av våra kunder har vi jobbat integrerat med lojalitet och kundrelationer i flera år. Baltasar är egentligen bara ett sätt att formalisera och förtydliga erbjudandet ytterligare, säger Annika Carstedt, VD på Ruth i ett pressmeddelande.

Baltasar har tack vare samarbetet med Ruth ett flertal kunder med sig från start, till exempel Bioklubben, Volkswagen Transportbilar, Skoda och Läkare Utan Gränser.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ruthreklambyråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev