Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Reklambyrån Fältman & Malmén byter namn

Från och med i dag heter byrån FCB Fältman & Malmén, och lanserar samtidigt en ny grafisk profil.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 04 September 2014, 08:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:29

Ämnen i artikeln:

Fältman Malmén

För två år sedan förnyades samarbetet mellan Fältman & Malmén och det globala reklambyrånätverket FCB när man gemensamt vann det nordiska uppdraget för Beiersdorf.

I våras tog FCB fram ett nytt grafiskt program.

Den svenska byrån tar i dag namnet FCB Fältman & Malmén, och närmar sig nätverket även visuellt genom att använda det nya grafiska programmet från och med den 4 september 2014.

– Bytet av logotyp speglar vårt nära samarbete med nätverket som har växt sig starkare genom åren. FCB:s värdegrund samt syn på kommunikation och framtiden stämmer väl överens med den som vi själva har lokalt, säger byråns kreative chef Magnus Fältman i ett pressmeddelande.

FCB:s nätverk finna i 90 länder, med 150 kontor och över 8000 anställda.

Ämnen i artikeln:

Fältman Malmén

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.