Reklambyråer dåliga på optimering

2011-06-27 09:42 Madeleine Nilsson  

Reklambyråer är dåliga på att sökmotoroptimera sin egna sajter. Det visar en undersökning från SEO-konsulterna Pineberry.

99 reklambyråer har använt Pineberrys verktyg Sökmotorkonsult.se för att ta reda på hur väl deras egna sajt är sökoptimerad på ordet reklambyrå. I snitt fick byråerna 48,6 i betyg, av 100 möjliga. Det kan jämföras med webbyråer som fick 55,7 i snittbetyg.

– Siffrorna visar att reklambyråer är intresserade av sökmotoroptimering, vilket inte är förvånande då en allt större del av reklamkakan går till sökmotormarknadsföring. Samtidigt är det tydligt att det finns en kompetensbrist gällande sökmotoroptimering hos reklambyråerna, säger Michael Wahlgren, vd på Pineberry.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt