Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Reklambyråer dåliga på optimering

Reklambyråer är dåliga på att sökmotoroptimera sin egna sajter. Det visar en undersökning från SEO-konsulterna Pineberry.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Juni 2011, 07:42
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:06

Ämnen i artikeln:

SEO

99 reklambyråer har använt Pineberrys verktyg Sökmotorkonsult.se för att ta reda på hur väl deras egna sajt är sökoptimerad på ordet reklambyrå. I snitt fick byråerna 48,6 i betyg, av 100 möjliga. Det kan jämföras med webbyråer som fick 55,7 i snittbetyg.

– Siffrorna visar att reklambyråer är intresserade av sökmotoroptimering, vilket inte är förvånande då en allt större del av reklamkakan går till sökmotormarknadsföring. Samtidigt är det tydligt att det finns en kompetensbrist gällande sökmotoroptimering hos reklambyråerna, säger Michael Wahlgren, vd på Pineberry.

Ämnen i artikeln:

SEO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.