Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

Reebok/CCM till Jung

Publicerad: 25 Mars 2013, 09:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:51

Med hjälp av pr-byrån Jung hoppas Reebok/CCM lyfta hockeyintresset i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Jung von MattReebok

Reebok/CMM laddar för hockey-VM i maj genom att inleda ett nytt samarbete med pr-byrån Jung.

– Jung är en kreativ och engagerad byrå som kan sport och som behärskar den digitala dialogen. Det var viktiga parametrar för oss i urvalet av byråer, säger Robert Zaring, europeisk marknadsdirektör på Reebok/CCM i ett pressmeddelande.

Jung samarbetar sedan tidigare med andra varumärken inom sportsegmentet.

– Vi ser en stor potential i kunden. De har alla förutsättningar för att lyfta intresset för hockey i Sverige, säger Martin Abrahamsson, kundansvarig för Reebok/CCM på Jung i pressmeddelandet.

Uppdraget gick till Jung utan någon regelrätt pitch. I stället fick Jung en direkt förfrågan där byrån fick komma med förslag på upplägg för befintliga event och kommande satsningar för den nordiska marknaden.

Förutom Jung har Reebok även valt UMG som eventbyrå. UMG får i uppdrag att driva CCM Skills Camp i Sverige –­ ett globalt projekt för produktprövning och träning.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Jung von MattReebok

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.