Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

RBU-annons vinnare av 48H

Publicerad: 14 Mars 2011, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

"En lagom dos humor, medkännande och en viss syrlighet" – så motiverade juryn valet av årets vinnare av reklamtävlingen 48H.


I lördags avslutades den årliga reklamtävlingen 48H.

Första priset gick till Eric Ljunglöf, från Forsbergs skola, Emilie Camersand från Mediaskolan samt Charlotte Simonsson från IHR, för deras annons för riksförbundet för rörelsehindrade barn och ungdomar, RBU.

– Att tränga igenom mediebruset är en stor utmaning för dagens kommunikatörer – inte minst när man ska prata om mindre kända organisationer och både väcka förståelse och öppna plånböcker, löd juryns motivering.

– 48H förstaprisvinnare lyckas med just detta. En lagom dos humor, medkännande och en viss syrlighet skapar uppmärksamhet utan att vara stötande och engagemang genom att tydligt och klart presentera problemet och påvisa en enkel lösning.

Annonsen kommer att publiceras i DN, GP och Sydsvenskan. Alla bidrag visas sedan upp på So Sthlm i Kungsträdgården den 17 mars.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.