Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

RBK vinner pr-guldet

Publicerad: 23 April 2014, 16:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Natalia Project är årets bästa pr-kampanj enligt guldäggsjuryn.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Kampanjen, som RBK genomförde på uppdrag av Civil Rights Defenders, har en total redaktionell räckvidd på över 2 miljarder personer, enligt byrån själva.

Förutom svenska medier har bland annat BBC, NBC Al Jazeera och Huffington Post rapporterat om Civil Rights Defenders överfallslarm för människorättsaktivister, som genom att vara kopplat till sociala medier gör att informationen om en attack kan spridas snabbt och lokalt.

Silveräggen i pr-kategorin gick till DDB Stockholm och Lufthansa för sin Klaus-Heidi-kampanj, och till M&C Saatchi och Stockholm Pride för Gowest.

Om vinnarkampanjen

Byrå: RBKBidragsnamn: Natalia ProjectUppdragsgivare: Civil Rights DefendersUppdragsgivare ansvarig: Robert Hårdh3D: Alex KasagiannisCopywriter: Fredrik Dahlberg, Randy GosdaCreative Director: Johan PihlKundansvarig: Mathias WikströmPR-konsult: Nils HolmlöwProduktionsledare: Annelie AnderssonProjektledare: Fredrik LinderUppdragsgivare: Natasha Jevtic Esbjörnson, Padi MatsekeÖvrigt: Anders Sjönvall, August Segerholm, Daniel Rørbæk, Mathias Høst Normark, Paris Grafik, Simon Philipson, Tobias SnällDigitalbyrå: Someone & SonsProduktionsbolag: bsmart, IMSA CAD, Flickorna Larsson, Global MouthÖvrigt: PFO Technologies

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.