Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 24 januari 2014, 08:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
R/GA Stockholm blir Volvos digitala huvudbyrå. Uppdraget är globalt.
I början av december kunde Dagens Media berätta att R/GA Stockholm fått i uppdrag att ta fram Volvos digitala strategi. Nu utökas uppdraget efter en pitch och byrån blir alltså digital huvudbyrå.
– Det känns skitkul. Det är fantastiskt och otroligt stort för oss. Volvo blir en väldigt stor kund, säger Kay Höök, growth officer på R/GA Stockholm till Dagens Media.
R/GA ska ta fram en helt ny sajt för Volvo.
– Sajten kommer att vara en ledande stjärna både när det kommer till teknologi, funktioner och design.
Account Director: Maria Sarhammar
Sr. Producer: Jon Hingston
Executive Creative Director: Cindy Chastain
Sr. Technical Director: Sune Kaae
Technology Team Lead: Kristian Laustsen
Associate Design Director: Mikael Lundin
Sr. Experience Designer: Petter Silfver
Business Consulting: Christopher Stutzman
Managing Director: Anders Erlandsson