Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

R/GA får Volvos globala uppdrag

Publicerad: 24 januari 2014, 08:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

R/GA Stockholm blir Volvos digitala huvudbyrå. Uppdraget är globalt.


I början av december kunde Dagens Media berätta att R/GA Stockholm fått i uppdrag att ta fram Volvos digitala strategi. Nu utökas uppdraget efter en pitch och byrån blir alltså digital huvudbyrå.

– Det känns skitkul. Det är fantastiskt och otroligt stort för oss. Volvo blir en väldigt stor kund, säger Kay Höök, growth officer på R/GA Stockholm till Dagens Media.

R/GA ska ta fram en helt ny sajt för Volvo.

– Sajten kommer att vara en ledande stjärna både när det kommer till teknologi, funktioner och design.

Arbetsgrupp

Account Director: Maria Sarhammar

Sr. Producer: Jon Hingston

Executive Creative Director: Cindy Chastain

Sr. Technical Director: Sune Kaae

Technology Team Lead: Kristian Laustsen

Associate Design Director: Mikael Lundin

Sr. Experience Designer: Petter Silfver

Business Consulting: Christopher Stutzman

Managing Director: Anders Erlandsson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev