Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Puma väljer Ibeyostudio

Publicerad: 15 Juni 2016, 12:38
Uppdaterad: 15 Juni 2016, 12:40

Ibeyostudio kommer ansvara för Pumas kommunikation på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

IbeyostudioPuma

Under våren inledde Puma Nordic sitt arbete med att hitta en ny pr-partner i Sverige, och efter en pitch föll valet på den Stockholmsbaserade kommunikationsbyrån Ibeyostudio, som därmed förstärker sin sportportfölj. Tidigare varumärken i sportsegmentet som byrån arbetar med är Björn Borg och Stadium.

Uppdraget för Puma innefattar strategisk rådgivning, presskommunikation samt showroomverksamhet för den svenska marknaden.

– Ibeyostudios uppdrag för våra kunder är att möjliggöra och optimera alla potentiella röster kopplade till ett budskap, och placera dem i relevanta kanaler där målgruppen lyssnar. Puma delar vår uppfattning kring hur dagens medielandskap ser ut och vi ser fram emot att arbeta för en ökad positionering för varumärket, säger Lotta Brattin, vd för Ibeyostudio, i ett pressmeddelande.

I ett första stadie ligger fokus på att tillsammans etablera en lokal pr-strategi med kommunikationslösningar, varumärkesbyggande aktiviteter samt exponering av produkter.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IbeyostudioPuma

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.