Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

PS tar sikte på butiken

Publicerad: 11 Oktober 2012, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

PS Communication vill bli Nordens bästa retail marketing-byrå. "Vi skapar en superbyrå i Stockholm", säger vd:n Carl-Henric Stjerna.


PS Communication byter spår och siktar på att skapa ”Nordens ledande erbjudande inom retail marketing”, det vill säga butikskommunikation.

– Vi vill bli bäst, helt enkelt, säger Carl-Henric Stjerna, och fortsätter:

– Det är tydligare mot befintliga och potentiella kunder att ta en position bland de tio starkaste retailbyråerna än att konkurrera med hundratals generella reklambyråer, säger Carl-Henric Stjerna.

Event kommer dock även i fortsättningen att vara en central del av verksamheten.

Den nya positionen innebär en omorganisation inom PS-koncernen. PS Agency och PS Stockholm samlas under ett tak istället för att drivas som separata bolag.

– Vi skapar en superbyrå i Stockholm på 85 personer, med ett erbjudande som speglar alla andra PS-kontor i Norden.

Läs mer om PS Communications omstrukturering, och varför PS Agencys vd Linda Plamgren väljer att lämna koncernen, i DM Plus eller i nummer 17 av Dagens Media.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.