Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Prisregn över F&B i Clio Awards

Publicerad: 18 September 2014, 11:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

UPPDATERAD. Forsman & Bodenfors vinner elva priser i den amerikanska reklamtävlingen Clio Awards.


Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Vinnarna i den klassiska amerikanska reklamtävlingen Clio Awards presenteras den här veckan. Flera kategorier återstår.

Forsman & Bodenfors succéfilm "The Epic Split" för Volvo Trucks är inte helt oväntat det bidrag som kammat hem flest vinster av de svenska bidragen i Clio Awards: totalt fem stycken.

Åkestam Holst och Ingo har också vunnit flera priser. Åkestam Holst fick ett silver i kategorin Engagement för "Blowing in the wind" för Apotek hjärtat och två brons för samma kampanj i Out of home och Innovative Media.

Ingo vann silver i Branded entertainment & content för "Dill - the restaurant" för Lidl. I Engagement belönades samma kampanj med ett brons.

Prisutdelningen äger rum den 1 oktober i New York och komikern Jerry Seinfeld är konferencier.

 

Alla svenska vinnare (hittills)

Film

Guld: The epic split/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Brons: The hamster/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Film technique

Guld: The epic split/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Silver: The epic split/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Brons: The epic split/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Branded entertainment & content

Guld: The epic split/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Silver: Living with lag/ume.net/ANR BBDO

Silver: Dill - the restaurant/Lidl/Ingo

Direct

Brons: CV/Situation Stockholm/Ingo

Engagement

Silver: Blowing in the wind/Apotek hjärtat/Åkestam Holst

Brons: Dill – the restaurant/Lidl/Ingo

Public relations

Guld: Live test series/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors (2 st)

Silver: The Natalia project/Civil rights defenders/RBK

Brons: Baby-bouy/Trygghansa/Prime

Brons: Be a man/Kommunal/Volontaire

Out of home

Brons: Blowing in the wind/Apotek hjärtat/Åkestam Holst

Integrated campaign

Brons: Live tests series integrated campaign/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Innovative Media

Brons: Blowing in the wind/Apotek hjärtat/Åkestam Holst

Digital Social

Silver: The chase 360/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Brons: Go west/Stockholm Pride/M&C Saatchi

Brons: A journey through middle-earth/Google Chrome & The Hobbit/North Kingdom

Digital Social Technique

Brons: A journey through middle-earth/Google Chrome & The Hobbit/North Kingdom

Content & Content

Guld: Live tests series integrated campaign/Volvo Trucks/Forsman & Bodenfors

Music Digital/Social

Brons: Avicii x You/Ericsson & Universal Music/House of Radon, Seventy Agency & At Night Management

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.