Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 3 Juli 2009, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18
Kraftig medvind för Berghs – vann åtta utmärkelser i går.
Reklamtävlingen D&AD startade redan 1962 och varje år tävlar cirka 25 000 bidrag om förstapriset, en fet, nedsliten pennstump.
I går, på galan i London, utsågs Harri Leppäla och Petra Muda från Berghs till årets studenter. De vann också ett förstapris, i kategorin Viral, med ett case för Ebay. Se det vinnande bidraget här.
Även Hampus Mattson, David Lundgren och Johan Riddarström vann ett förstapris. De vann i kategorin, Integrated, med ett case för företaget Blyk. Se deras bidrag här.
Tidigare i år har Berghs också vunnit guld i One Show, Client Pitch och Clio Awards. Därmed har den svenska reklamskolan triumferat i alla de fyra stora reklamtävlingarna i år.
Alla Berghs utmärkelser i går:
Student of the year
Petra Muda & Harri Leppälä
First prize
Hampus Mattson, David Lundgren & Johan Riddarström (Integrated - Blyk)
Petra Muda & Harri Leppälä (Viral - eBay)
Second prize
Therese Jonsson & Magnus Ivansson (What else do you do)
Therese Jonsson, Tor Lemhag & Harri Leppälä (What else do you do)
Petter Hernmarck, Gustav Johansson & Erik Högfeldt (Viral - eBay)
Commendation
José Hernandez, Anna Oddbjörn & Tor Lemhag (What else do you do)
Gustaf Jonsson (Online brand channel - Youtube)
Henrik Widell