Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Prisregn över Berghs i D&AD

Publicerad: 3 Juli 2009, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Kraftig medvind för Berghs – vann åtta utmärkelser i går.


Reklamtävlingen D&AD startade redan 1962 och varje år tävlar cirka 25 000 bidrag om förstapriset, en fet, nedsliten pennstump.

I går, på galan i London, utsågs Harri Leppäla och Petra Muda från Berghs till årets studenter. De vann också ett förstapris, i kategorin Viral, med ett case för Ebay. Se det vinnande bidraget här.

Även Hampus Mattson, David Lundgren och Johan Riddarström vann ett förstapris. De vann i kategorin, Integrated, med ett case för företaget Blyk. Se deras bidrag här.

Tidigare i år har Berghs också vunnit guld i One Show, Client Pitch och Clio Awards. Därmed har den svenska reklamskolan triumferat i alla de fyra stora reklamtävlingarna i år.

Alla Berghs utmärkelser i går:

Student of the year

Petra Muda & Harri Leppälä

First prize

Hampus Mattson, David Lundgren & Johan Riddarström (Integrated - Blyk)

Petra Muda & Harri Leppälä (Viral - eBay)

Second prize

Therese Jonsson & Magnus Ivansson (What else do you do)

Therese Jonsson, Tor Lemhag & Harri Leppälä (What else do you do)

Petter Hernmarck, Gustav Johansson & Erik Högfeldt (Viral - eBay)

Commendation

José Hernandez, Anna Oddbjörn & Tor Lemhag (What else do you do)

Gustaf Jonsson (Online brand channel - Youtube)

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.