Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Pringles till Carat

Publicerad: 22 Oktober 2012, 10:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Carat får ansvaret för chipsvarumärket Pringles medieköp och strategi, enligt brandrepublic.com.


Ämnen i artikeln:

Carat

Uppdraget, som gäller Europa, Mellanöstern och Afrika, är värt 338 miljoner kronor.

Anledningen till bytet är att Pringles tidigare i år köptes av Kellogg’s, som har anlitat Carat sedan 2008.

Tidigare hanterades Pringles av både Mediacom och Starcom, som är säljaren Procter & Gambles mediebyråer.

Enligt brandrepublic.com finns det dock inga planer på att byta reklambyrå. Pringles ligger idag hos Grey-nätverket.  

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.