Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Prime-trion startar eget

Publicerad: 20 Januari 2015, 11:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Caroline Jungsand, Désirée Maurd och Hannah Davidsson startar Juno PR.


Ämnen i artikeln:

PrimeJuno PR

Pr-tungviktarna Caroline Jungsand och Désirée Maurd startar pr-byrån Juno PR, kan Dagens Media berätta. Med sig har de tidigare Prime-kollegan Hannah Davidsson.

– Att starta eget har varit en dröm länge. Nu hade vi turen att vi alla tre hade möjlighet att göra det samtidigt, säger Caroline Jungsand till Dagens Media.

Caroline Jungsand kom till Prime som praktikant i slutet av 2006, och blev senare creative director på den framgångsrika byrån. Hon har även representerar Sverige i Cannes Lions pr-jury.

Hon lämnade Prime hösten 2013 för att bli creative strategy director på Golin Harris, en tjänst som hon lämnade i somras efter mindre än ett år.

Dagens Media uppmärksammade i november att Caroline Jungsand höll på att starta en egen byrå. En sajt och ett bolag under namnet Njagency hade då registrerats. Men Caroline Jungsand var fåordig om sitt byråbygge.

Désirée Maurd var tidigare partner och creative director på Prime, och har även hon suttit i Cannes pr-jury. Efter att hon lämnade Prime 2011 har hon haft ett stort antal arbetsplatser.

Efter en tid i egen verksamhet började hon på digitalbyrån Dear Future 2012. Ett år senare började hon på pr-byrån Jung Relations, för att ett halvår senare kliva på som pr-strateg på reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Désirée Maurd lämnade F&B i höstas, för att istället börja som kommunikationschef på det nystartade bolaget Hem.

Hannah Davidsson jobbade på Prime mellan 2007 och 2011. Efter det sadlade hon om till journalist och har bland annat jobbat på Sydsvenskan, TT och Upsala Nya Tidning.

LÄS EN INTERVJU MED JUNO PR:S VD CAROLINE JUNGSAND HÄR:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PrimeJuno PR

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.