Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Prime, RBK och Deportivo kan vinna i PR

Publicerad: 16 Juni 2013, 12:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:42

Tre svenska byråer har lyckats hamna på shortlist i pr-kategorin.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Allra flest nomineringar har Prime med fyra stycken. Byrån får två nomineringar för den guldäggsbelönade ”Civil rights captcha”, en nominering för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, samt en nominering för Försäkringskassan.

RBK har kammat hem sina två nomineringar för sin ”Natalia project”, medan Deportivo är nominerade för Crossing borders-kampanjen ”Twee-q”.

Totalt är 158 bidrag nominerade i PR.

De svenska nomineringarna i PR (bidrag/ kund/ byrå)

”Twee-q”/ Crossing borders/ Deportivo

”Civil rights captcha”/ Civil rights defenders/ Prime (2 nomineringar)

”The enemies of despair”/ Försäkringskassan/ Prime

”Parental multitasking”/ Myndigheten för samhällsskydd och beredskap/ Prime

”Natalia project”/ Civil rights defenders/ RBK (2 nomineringar)

Se alla nominerade bidrag i dokumentet här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev