Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Prime, RBK och Deportivo kan vinna i PR

Tre svenska byråer har lyckats hamna på shortlist i pr-kategorin.


Publicerad 2013-06-16 12:20
Uppdaterad 2015-12-06 13:42

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:

Allra flest nomineringar har Prime med fyra stycken. Byrån får två nomineringar för den guldäggsbelönade ”Civil rights captcha”, en nominering för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, samt en nominering för Försäkringskassan.

RBK har kammat hem sina två nomineringar för sin ”Natalia project”, medan Deportivo är nominerade för Crossing borders-kampanjen ”Twee-q”.

Totalt är 158 bidrag nominerade i PR.

De svenska nomineringarna i PR (bidrag/ kund/ byrå)

”Twee-q”/ Crossing borders/ Deportivo

”Civil rights captcha”/ Civil rights defenders/ Prime (2 nomineringar)

”The enemies of despair”/ Försäkringskassan/ Prime

”Parental multitasking”/ Myndigheten för samhällsskydd och beredskap/ Prime

”Natalia project”/ Civil rights defenders/ RBK (2 nomineringar)

Se alla nominerade bidrag i dokumentet här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.