Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Prime kammar hem Digitalt

Publicerad: 20 April 2016, 18:58
Uppdaterad: 20 April 2016, 20:17

Guldägget i den digitala kategorin går till Prime.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetPrime

Prime vinner för kampanjen ”Hemnethemmet” för just Hemnet. Kampanjen grundar sig på 200 miljoner klick på Hemnet, som har omvandlats till ett enda typhem i samarbete med två arkitekter – alltså det hem som flest svenskar borde vilja ha. Hemnet kallar det för ”det nya folkhemmet”.

Motiveringen till vinsten lyder: ”När har, om nånsin, en hel bransch bara gapat över Big Data? Men om ett gäng analytiker, strateger och kreatörer stänger in sig tillräckligt länge i ett rum visar det sig att det ligger i ett hus som precis alla vill ha. Ett bygge som blir större än modulerna var för sig. När det också öppnar upp för en helt ny affärsidé som sätter svenskarnas tycke och smak på kartan blir det både stående ovation och guldägg.”

VINNARE DIGITALT

Guldägg:           ”Hemnethemmet”/ Hemnet/ Prime

Silverägg:          ”Fel hand”/ Hjärnfonden/ Volontaire

                         ”First Person Lover”/ Björn Borg/ Garbergs

Diplom:             ”Click or treat”/ Liseberg/ DDB Göteborg

                         ”Press Play to Give & Abba the Museum”/ UNICEF/ Edelman Deportivo

                         “Solcellsguiden”/ Vattenfall/ MRM McCann

                         “The Disguised Banner”/ UNICEF/ Edelman Deportivo

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GuldäggetPrime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.