Prime blir Tele2:s nya pr-byrå

2017-05-17 11:22  
Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande, Åsa Holmberg, marknadsdirektör på Tele2 och Malin Selander, kommunikationschef på Tele2. Foto: Helene Hedenstrand

Tele2 bryter med Spotlight efter nio år och hittar ny pr-byrå i Prime.

Efter nio års samarbete med Spotlight tar kommunikationsbyrån Prime över som Tele2:s pr- och kommunikations-byrå.

Bytet görs i samband med en ny strategisk riktning för Tele2, som Dagens Media tidigare berättat om.

– Vi har haft ett långt och mycket uppskattat samarbete med Spotlight. Köpet av TDC och nylanseringen av Tele2s varumärke är ett led i att utveckla vår affär i riktning mot tillväxttrender i branschen. Då är det rätt läge att utmana oss själva och anlita en ny byrå. Prime har en fantastisk energi och kreativ höjd som kommer låta oss fortsätta utmana marknaden tillsammans med våra partnerbyråer, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige, i ett pressmeddelande.

Samarbetet kommer omfatta både privat- och företagsmarknaden.

Kundansvarig på Prime blir Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande.

– Det ska bli fantastiskt att få jobba med en värderingsstyrd kund som Tele2. De vill ha byråpartners som vågar utmana och det känns som att vi verkligen träffat rätt värderingsmässigt och i vår inställning till hur man skapar värde genom kommunikation, kommenterar Leif Geiger.

Här kan du som premunererar på Dagens Media läsa en lång intervju med marknadsdirektör Åse Holmberg om Tele2:s turbulenta år med både tunga avhopp, byråbyten och nytt reklammanér.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt