Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Prime blir Tele2:s nya pr-byrå

Tele2 bryter med Spotlight efter nio år och hittar ny pr-byrå i Prime.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Maj 2017, 09:22
Uppdaterad: 17 Maj 2017, 09:25

Ämnen i artikeln:

PrimeTele2Spotlight

Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande, Åsa Holmberg, marknadsdirektör på Tele2 och Malin Selander, kommunikationschef på Tele2. Foto: Helene Hedenstrand

Efter nio års samarbete med Spotlight tar kommunikationsbyrån Prime över som Tele2:s pr- och kommunikations-byrå.

Bytet görs i samband med en ny strategisk riktning för Tele2, som Dagens Media tidigare berättat om.

– Vi har haft ett långt och mycket uppskattat samarbete med Spotlight. Köpet av TDC och nylanseringen av Tele2s varumärke är ett led i att utveckla vår affär i riktning mot tillväxttrender i branschen. Då är det rätt läge att utmana oss själva och anlita en ny byrå. Prime har en fantastisk energi och kreativ höjd som kommer låta oss fortsätta utmana marknaden tillsammans med våra partnerbyråer, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige, i ett pressmeddelande.

Samarbetet kommer omfatta både privat- och företagsmarknaden.

Kundansvarig på Prime blir Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande.

– Det ska bli fantastiskt att få jobba med en värderingsstyrd kund som Tele2. De vill ha byråpartners som vågar utmana och det känns som att vi verkligen träffat rätt värderingsmässigt och i vår inställning till hur man skapar värde genom kommunikation, kommenterar Leif Geiger.

Här kan du som premunererar på Dagens Media läsa en lång intervju med marknadsdirektör Åse Holmberg om Tele2:s turbulenta år med både tunga avhopp, byråbyten och nytt reklammanér.

Ämnen i artikeln:

PrimeTele2Spotlight

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.