Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Priest PR köper Abby Norm

Publicerad: 15 Januari 2015, 07:14
Uppdaterad: 10 December 2015, 09:21

Reklambyrån Abby Norm och pr-byrån Priest PR går samman.


Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Reklambyrån Abby Norm har vunnit flera priser under 2014 för sin uppmärksammade kampanj "Photoshop Live – Street Retouch Prank" för kunden Adobe. Nu köps byrån upp av Priest PR.

– Abby Norm och Priest har haft ett samarbete under en lång tid, innan den här nya världen där pr och reklam är integrerat fanns. Vi pratade om den här nya typen av kommunkationsbyrå som måste komma, säger Andreas Morne, vd på Abby Norm, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi, både pr- och reklamkonsulter, ser att den här uppdelningen mellan pr och reklam i princip är irrelevant i dag. Många ser det, men ingen har på riktigt skapat en helintegrerad byrå där det inte finns några gränser.

Andreas Morne får vd-posten när köpet går igenom den första maj i år. Den nya byrån, som kommer att heta Priest PR Abby Norm eller Abby Norm Priest PR, flyttar då ihop i Priest Pr:s lokaler.

– Abby Norm har haft ett väldigt bra år och framgångsrikt år, och det har Priest Pr också. Det är två starka varumärken i sina kategorier. De största vinnarna blir de befintliga kunderna och alla uppdragsgivare som inte vill ha gränser mellan discipliner. De vill ha bra och effektiva kommunikationslösningar och struntar i om det är reklam eller pr, säger Andreas Morne.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.