Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Prestigeuppdrag till Brandspot

Publicerad: 1 Oktober 2013, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Brandspot håvar in uppdraget att fixa eventet kring målgången i världens största seglingstävling.


I mitten av juni 2015 avslutas den tolfte upplagan av Volvo Ocean Race med en stor målgång i Göteborg.

Målgången är ett stort event och kommer planeras av Brandspot, i samarbete med Göteborg & Co.

–  Vi är väldigt glada och stolta över att få förtroendet att genomföra detta uppdrag och vi vill naturligtvis vara med och kraftsamla när de bästa sidorna av Göteborg som stad och segling som sport ska visas upp för världen, säger Brandspots vd Jan Torstenson i ett pressmeddelande.

Uppdraget har Brandspot vunnit efter en offentlig upphandling från Göteborg & Co. När Volvo Ocean Race senast besökte Sverige 2009 var flera medarbetare från Brandspot med och ansvarade för genomförandet av hamnstoppet i Stockholm.

Volvo Ocean Race 2014-15 startar i Alicante, den 4 oktober 2014 och därefter besöker tävlingen Kapstaden (Sydafrika), Abu Dhabi (Förenade Arabemiraten), Sanya (Kina), Auckland (Nya Zeeland), Itajaí (Brasilien), Newport (USA), Lissabon (Portugal) och Lorient (Frankrike) på vägen till Göteborg.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.