Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Pr-byrå rekryterar VA-profil

Publicerad: 27 september 2010, 09:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Ekonomijournalisten Richard Björnelid går till Publik Kommunikation. "Det finns inte längre samma utrymme inom journalistiken", säger han.


Ämnen i artikeln:

BonnierBonnier TidskrifterVeckans Affärer

Richard Björnelid var en av tre VA-medarbetare som tvingades lämna tidningen i samband med Bonnier Tidskrifters sparbeting som lades förra sommaren. Sedan dess har han jobbat med att skriva en bok om SAS samt fungerat som redaktör på Bonnier-titeln Allt om Resor.

Nu blir han alltså pr-konsult, på Publik Kommunikation.

– Det är ganska naturligt om man jobbat med journalistik så här pass länge. Jag har varit redaktionschef i åtta år och länge varit sugen på att göra någonting annat, säger Richard Björnelid till Dagensmedia.se.

Han ansluter sig nu till en växande skara av meriterade journalister som nyligen sökt sig till pr-sidan.

– Det är en trend just nu då det inte längre finns samma utrymme inom journalistiken. Det ska bli kul att lära sig något helt nytt, även om det anknyter till det jag gjort tidigare.

Publik Kommunikation har i dag 13 medarbetare. Företaget omsatte förra året 17 miljoner kronor och redovisade ett resultat på 2,8 miljoner kronor.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev