PostNord väljer OMD

UPPDATERAD. PostNord är nu klar med sin upphandling av mediebyrå för hela sin nordiska verksamhet. Uppdraget går till OMD.

PostNord, som leverera post i hela norden, har sedan tidigare arbetat med OMD i Danmark. Nu får mediebyrån hela det nordiska uppdraget.

PostNords kommunikationschef Per Mossberg säger till Dagens Media att OMD sammantaget helt enkelt var den starkaste kandidaten.

– Alla byråer som deltog i upphandlingen var bra alternativ och det var hård konkurrens. Men det var OMD som hade det skarpast teamet. De har också en bra stabilitet i sin nordiska organisation, säger han till Dagens Media.

Kommer det bli stora förändringar när ni börjar arbeta med OMD?

– Ja, det är klart att det blir förändringar eftersom vi för in medieköpen under en partner. Vi vill till exempel vi se en ökad användning av digitala kanaler, vilket är något som kommer synas, säger Per Mossberg.

Sammarbetet mellan OMD och PostNord kommer koordineras från byråns kontor i Stockholm.

Martin Hugosson är vd på OMD Sverige:

– Att jobba med en sådan stor och komplicerad uppdragsgivare betyder jätte mycket för oss, säger han till Dagens Media.

När fick ni reda på att ni hade fått uppdraget?

– Enligt upphandlingen börjar sammarbetet officiellt den 1 januari. Men beskedet att vi fått uppdraget kom strax före jul. Med tanke på att det handlat om en upphandling har vi inte kunnat gå ut med det för än allt varit helt klart, det vill säga nu, säger Martin Hugosson.

Tre byråer har ingått i upphandlingen.

PostNord jobbade tidigare med IUM.

LÄS ÄVEN:

Publicerad 2015-01-26 08.28Uppdaterad 2016-04-07 05.48

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: