Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Postkodlotteriet väljer Scream

Publicerad: 20 Augusti 2009, 06:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Mediacom förlorar sitt uppdrag då Scream tar över Postkodlotteriet.


Under det första halvåret i år har Postkodlotteriet pumpat in knappt 35 miljoner bruttokronor i medier, enligt Sifo. 27 av de miljonerna har gått till tv.

Postkodlotteriet har i två år samarbetat med Mediacom. I somras kallade man in till en pitch och när den var klar stod det klart att Scream tagit över uppdraget.

– Postkodlotteriet behöver ständigt förbättra sin kommunikation. Rent krasst handlar det ju om att de ska dra in så mycket pengar som möjligt. Utmaningen blir att på ett effektiv sätt försöka hitta nya köpare av lotterna, säger Ragnar Tingström, delägare och projektledare på Scream.

Postkodlotteriet samlade förra året in  350 miljoner kronor till välgörenhet.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.