Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Porsche till Berntzon Bylund

Publicerad: 28 Oktober 2016, 08:02
Uppdaterad: 28 Oktober 2016, 08:03

Bilmärket Porsche väljer Berntzon Bylund som reklambyrå i Sverige efter en pitch.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

– Det är naturligtvis fantastiskt kul, Porsche är ju ett ikoniskt varumärke och en dröm att få jobba med, säger Hans Bylund, creative director på Berntzon Bylund i ett pressmeddelande.

Byrån ska bland annat vara med i lanseringen av edn nya Porsche Panamera-modellen som kommer i november.

Förra året såldes 1 500 Porsche-bilar i Sverige, enligt pressmeddelandet. Enligt Raine Wermelin, direktör hos importören Porsche Sverige, växer märket både när det gäller nybilsförsäljning och inom servicemarknaden.

– I takt med att vi säljer fler bilar och bilar i fler segment måste vår kommunikation både nå och tilltala en bredare målgrupp, samtidigt som den exklusiva känslan i varumärket Porsche aldrig kan kompromissas, säger han i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.