Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Pool skaffar strategichef

Publicerad: 25 Juni 2013, 13:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:41

Reklambyrån Pool som specialiserar sig på upplevelser knyter till sig Martin Ridderfors som strategichef.


Ämnen i artikeln:

BrothersPool

Det går bra för reklambyrån Pool. I mars berättade Dagens Media att byrån knutit till sig klädkedjan Brothers. Tidigare i år inleddes även samarbeten med Småa hus och Rica Hotels.

Nu blickar byrån framåt och anställer Martin Ridderfors på den nyinrättade posten som strategichef.

Martin Ridderfors har eraferenhet av arbete med målgruppsanalys och varumärkesstrategi och kommer senast från varumärkesbyrån Differ. Som strategichef blir hans uppgift att jobba med strategiuppdrag, planering och nykundsbearbetning.

– Vi har ett oerhört bra läge nu. Vår nisch inom upplevelser blir allt större och hetare. Martin är en viktig person för att både stärka och få ut vårt erbjudande till intressanta företag, säger Arvid Axland, grundare till byrån i ett pressmeddelande.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

BrothersPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.