Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Pirelli väljer Comvision

Publicerad: 14 januari 2013, 07:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:59

Comvision är däcktillverkaren Pirellis nya pr- och kommunikationsbyrå i Skandinavien.


Pirelli är en av de större däcktillverkarna i världen. Att bolaget nu väljer att stärka sin kommunikation i Norden beror på att Pirelli nyligen förvärvade den svenska Däckia-kedjan.

– Vi ska stärka upp vår verksamhet i Norden. Pr är en viktig del av vår satsning och därför har vi valt att göra en upphandling av pr-tjänster. Comvision erbjöd den bästa kompetensen och de vassaste koncepten, säger Pirelli Tyre Nordics marknadschef Daniele Östholm i ett pressmeddelande.

Sedan 2006 har Comvision även hanterat däckföretaget Goodyear Dunlops pr i Sverige och Baltikum.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.